Rób to, co Cię uszczęśliwia. Bądź z kimś, kto sprawia, że się uśmiechasz. Śmiej się tyle, ile oddychasz i kochaj tak długo, jak żyjesz"

Mittwoch, 24. Februar 2010

Wianek z wydmuszek



Foto © by Matys


Niedługo WIELKANOC. W naszym ogrodzie śnieg już prawie w całości stopniał. Dziś powędrował na strych ostatni karton z ozdobami bożonarodzeniowo - zimowymi. Wprawdzie zniknęły one z naszego domu już kilka tygodni temu, starannie zapakowane w stare gazety czekały, aż ktoś zmiłuje się i otworzy właz na strych. Ja osobiście strasznie nie lubię tam wchodzić. No ale dziś musiało się to stać - zostałam w domu ze względu na chorobę - przeobrzydliwe zapalenie oskrzeli, a że spokojnie uleżeć nie mogę i ciągle coś grzebię, więc padło na pudła.


Zniosłam na dół kilka kartonów z cudami wiosenno - wielkanocnymi. W jednym z nich znalazłam mój wianek z wydmuszek - barwionych w łupinach cebuli i już trochę nadgryziony przez ząb czasu (albo nawet potrącony przez toczące się koło historii) - zrobiłam go w 2004 i w dwóch miejscach już się wykruszył. Ale to nic - zrobię nowy, bo to i szybka i łatwa robota (w zeszłym roku uczyłam panie z naszego KGW, jak go zrobić). Tylko, że w tym roku zrobię sobie ten wianek z przepiórczych jajek.

Potrzebne materiały i przybory:
  • ok. 10 wydmuszek w różnych odcieniach brązów
  • siano i kilka "trawek" rafii
  • ok. 1 m drutu (nie za miękki i nie za twardy, taki żeby trzymał formę koła i żeby końce można było swobodnie ze sobą pozaginać nie łamiąc wydmuszek
  • pistolet na gorący klej

Wykonanie jest bardzo proste: najpierw trzeba zrobić małe, kilkucentymetrowe "snopki" z sianka, przewiązać je po środku rafią i następnie nadziać wszystko naprzemiennie na drut - jajko - sianko - jajko - sianko. Ja - zanim jeszcze zacznę formować koło, sklejam wszystko ze sobą gorącym klejem - można wtedy tak ułożyć wydmuszki na drucie, żeby nie było widać ewentualnych zbyt dużych otworów w jajkach, no i wtedy wszystko trzyma się "na wieki wieków". Po świętach wystarczy go zapakować do pudełka po butach i śmiało może sobie czekać do następnej Wielkanocy.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen